Friday, November 11, 2016

hello november

hari ini 11 november.

cantik tarikh.
dan memang masa ini lah nak buat sale besar-besaran.
aku peratikan aje.
sedang dalam usaha mengawal diri.
gaji lagi seminggu lebih.
silap langkah, boleh nangis hujung bulan.

fokus kepada perkara yang penting.
macam masuk kedai, kau target nak beli satu barang.
kalau kau berjaya keluar dengan satu barang.
maka silalah ucap tahniah dan terharu kepada diri sendiri.

bukan mudah nak kawal diri, bila semua benda di rasa berbaloi.
tapi hakikatnya, bukan keperluan pun.
lebih kepada kehendak atau memenuhi nafsu semata.
zaman-zaman pokjib ni, kena bijak mengurus kewangan.

lagi beberapa hari nak jejak 2017.adoi sayam
makin bertambah umur.
harap-harap makin cantik lah aku nanti.kihkih
semoga dapat mati dalam iman.

goals tahun 2016 dah capai ke belum?
ke masih krik-krik.
hehe.
nanti kita sambung berkenaan goals tahun 2016 ye.

sekian ngomelan hari jumaat aku.
semoga berjumpa lagi jika aku masih rajin menulis.:)

0 sisolle:

There was an error in this gadget
 

Template by Suck my Lolly