Thursday, November 24, 2016

November Talk

Punya satu perasan dalam diri
Rasa bersalah
Namun tak terluah
Bukan tiada niat membahagia
Tetapi tidak mampu dari pelbagai segi

Ok.aku tahu itu alasan.

Untuk hidup-hidup pada masa akan datang.
Selain berpaksi kan kegembiraan untuk diri sendiri dan keluarga.
Untuk orang-orang keliling yang kita sayang.
Aku harap aku dapat membahagiakan mereka,
selagi masih ada hayatnya.

bukan payah.
tapi, entahlah.
beratnya lain macam.

jahatnya aku.

Kadang kita tak tahu, small action dari kita,
gembiranya tuhan saja yang tahu bagi orang-orang yang perlu.

Semoga tuhan kuatkan langkah aku menyemai bakti.

sebarkan kasih sayang selagi mampu.
tak payah lah hidup menyimpan dendam dan benci.
bukan hati je yang bakal sakit, hidup pun x berapa nak tenang dan bahagia nanti.

spread positive vibes and be happy.

0 sisolle:

There was an error in this gadget
 

Template by Suck my Lolly