Monday, January 10, 2011

entri serius-sesi bercerita bersama puteri salju II

akhirnya aku berjaya dengan jayanya menawan puncak mount angsi,negeri sembilan.
walaupun first time tapi sangat best walaupun macam sengsara nak naik ke puncak.
pengalaman yang tak dapat dilupakan.ever.

walaupun tak ada la tinggi mana.825 meters and 2702 kaki.
tapi cabaran dia agak getir ok.
kalau macam tak well-prepared memang akan exhausted.
suitable shoes,snack pack,air bertenaga dan yang paling penting ialah fitness training.
kasi stamina kuat lama-lama.

mula-mula aku pun tak yakin juga boleh buat.
tapi semangat kena kuat.
lagi-lagi bila tengok budak 7, 8 tahun dan uncle yang 40 and 50 something selamba naik dengan rilek nya.
jadi emosi kewanitaan aku agak dicabar-cabar jugak lah.

dan sebagai penguat semangat waja,bukan semangat inspira.
aku cuba bayangkan yang kat puncak tu ada mc d dan kfc, atau istana kayangan nenek kebayan mayang sari ke apa ke.tapi yang penting aku nak tidur sekejap kat atas tu.
tapi, agak tak boleh blah bila beg doremon siapa tah yang bagi aku makan maggi, kit kat, could 9 and mocha panas kat atas puncak.
heaven ok.
dengan sejuk sesejuk nya.
ibaratnya, lif nak naik rosak.tapi dah naik, aircond pulak tak services,sejuk sangat.

btw.sebagai santapan mata.hehe.

boleh nampak tak ada jeram kak lang kat situ.sangat comel nama jeram kak lang.

unggun-unggun

makanan ikhtiar hidup

cute mushroom

the rope.extra careful here

trail

ini adalah bahagian yang tak best.
turun ok.naik agak suffer.

maggi share 3 orang

the beirut of mount angsi

break with kit kat.yang belakang berkerumun tu orang ngah masak maggi and buat hot mocha.

the cute kitchen

signage by others

muka penat yang masih mampu tersenyum sumbing dan mata yang bercahaya dari langit.

flora and fauna 1

flora and fauna 2

flora and fauna 3

flora and fauna 4


summit view.
mungkin itu bandar seremban senawang apa tah.aku rasa lah.






pada pendapat aku.
somehow kita kena challenge diri kita sendiri to prove it yang tak ada benda yang mustahil until kita cuba dan mencuba dengan sendiri nya.
yang penting usaha tangga kejayaan.


ok dah.sesi bercerita dah habis.



No comments: