Tuesday, September 14, 2010

aidilfitriahh


hari raya 2010.rancaknya aku bila sebelum bermula je.
persiapan.aku yang paling beriya.
walaupun bukan kategori warna kegemaran,persetujuan warna baju raya tahun ini aku anggukkan juga kepala tanda 1 keluarga,acah-acah 1 malaysia konon.



sedang bersiap

dah siap

separa siap

tak siap apa lagi.


ada orang komen-komen pada aku.apadahal nak baju sama-sama kaler di hari raya,macam boria penang, kumpulan marhaban dan sebagainya.aku diam.dalam family aku.aku seorang anak perempuan dalam adik beradik.dan dah tentu aku tak sepenuhnya garang,berdasarkan air muka.dan potensi berbalah dan percetusan perbalahan kerapkali terjadi dalam kehidupan sehari-hari.sampai satu ketika,dalam 2008 kalau tak salah.ada seorang brader ni tegur aku tentang perpaduan di kalangan adik beradik dan kekeluargaan.walaupun aku tak ambil subjek kekeluargaan islam dalam kokurikulum,tapi brader ni macam berjaya sikit lah menyedarkan aku supaya tidak jadi ikanbateri(selfish) dan supaya aku lebih berfungsi dalam keluarga,walaupun keluarga aku ni macam-macam,dan bermacam badai yang menimpa.




gambar di atas hanya acah-acah pendekar je.semoga raya ini, family aku bertambah harmoni dan wonderful hendaknya. untuk adik-adik aku yang baru nak menjengah remaja dan dewasa, jauh mana pun kamu berlari.jangan dilupa siapa yang mengeluarkan kamu-kamu semua ke bumi.okayy..




kredit : tukang tangkap gambar,rakan yang sangat baik hati bagi kuih raya,najib yang baik hati bagi duit raya,makcikpakcik yang bagi duit raya dan kepada cik bungahati yang tak putus-putus menyokong saya dari jatuh,yang selalu bagi saya senyum yang sampai pagi.

0 sisolle:

There was an error in this gadget
 

Template by Suck my Lolly