Monday, March 9, 2009

ligat manusia

pulang ke malaysia dengan separa girang.
bukan semata menyambut birthday junjungan mulia.
tapi,lebih dari itu.
yang sekejap,tetapi bererti atau mungkin bermakna.
makna yang bukan kosong.
padat penuh pengisian pengalaman.

hey.aku rindu ibu.
pulang dan tidak berkesempatan melawat ibu.
anak apa aku ini.haihh.
cuti yang berkerat2 itu,kau patut bazirkan dikitnya untuk ibu yang seorang itu.
aku tahu dia sedih or mungkin hiba semacam gitu.
hingga sekali pun jumpa manusia2 berloghat utara,terus di tanya aku.
dan aku yang bukan di utara,terus terkenang-kenang semacam terkebil-kebil.

aku ada urusan meneruskan hidup.dan dia telah mengerti.
semua pun harus konon-konon mengerti.
hidup kita jarangnya sama.
jalan hidup pastilah lagi ketara.

dan ibu yang seorang itu cuba gembirakan diri.
gembirakan diri sama teman-teman kecilnya(the lil boy next door)

cuma,macam aku cakap tadi,mungkin hiba.
sudahlah si bujang semua merantau..
she's the one(akulah tuh) juga turut merantau.
dan cucu yang satu jauh di mata.


bersambunglah.aku mahu tidur.
esok mahu pulang s.alam ketemu ibu..mari nyanyi bersama~

aku ada cerita sadiss mahu tulis.tapi masih tak tergamak.

No comments: