Monday, December 29, 2008

seniorita

menjadi senior itu indah?

bukan soal bully-ragging atau sebagainya lagi.
ia perihal komitmen yang semakin meninggi
tanggungjawab sosial yang boleh tahan tahap levelnya
respectivility-ada ke spelling macam ni?huhu.banzai.
kematangan untuk di'respect'kan.
mungkin menjadi teladan dan sempadan pada adik2.
tapi hakikatnya.semester ini.satu junior pun aku tak kenal.
bukan sombong.tapi hakikatnya aku tak seramah ibu.
semester lepas,jiran lorong gelap aku,hanya seorang je untuk diramahkan.
itupun sebab dia satu bilik sama kawan aku.
kalau tidak,haram aku untuk mengeluarkan katakata
yang lain hanya smile and go.itu sudah memadai.
andai ada kesusahan seperti terkunci pintu dari dalam ketika gelap malam
meneman rumet ke toilet kerana takut pada cermin pada dalam toilet selepas menonton film histeria,sekurang2nya,setiap junior itu boleh kau gagahkan memecah bilik mereka meminta bantuan,selepas kawan2 semua hilang idea mengokah pintu.

kali ini kediaman aku lebih 'banglo'.
besar dan kemas dan chantek.

dengan kata lain.SELESA sangat.

bercerita tentang azam.
lagi beberapa hari aku akan mencecah 21 tahun.
forever 21 boleh tak?
(sambil buat muka chumel dan jari tunjuk no.2)

kalau ikut kalendar islam,sudah 21 mungkin?
huhu.
azam masih belum di-list.
aku bercadang mahu membaikpulih,mengubah apa yang patut pada sifat dan diri.
no plastic surgery ok.
typically based on chart of matter lah.
selain itu,me-list perancangan masa hadapan.
khazanah2 alam/ilmu yang perlu di kumpul sebelum dan selepas mati.
target hidup yang perlu lebih jelas.
macam wipe cermin pada cermin hadapan kereta yang berkabus.clearly.
senang nampak.senang jalan.senang capai.

hidup aku sepanjang 2008 seperti eyes on malaysia,ke -rollercoaster?
lebih kurang lah tu..
ada pasang,ada surutnya.
ada gembira,ada sedihnya.
ada gemilang,ada sadisnya.
ada manis,ada pahitnya
ada gelak ketawa,ada tangis sedu juga.
ada kaya,ada miskinnya.
ada senanglenang,ada jerihpayah
sangat macammacam hidup ini.
boleh buat drama swasta.

kesimpulannya aku mahu bersyukur kerana di kurniakan makhluk terhebat di dunia di sisi aku.
si bunga hati.but then,hope we will stay together till the end.hopefully.

dan segala cacatcela diri akan aku cubausaha tampal menjadi elok.
walau tak sesempurna mana,asal ia boleh membantu mendapat kehidupan yang lebih better.
better life than bitter life.
i want to be the best.
achieve a successful/excellent life or maybe results like the rest of 2008.
in a nutshell.
buang yang keruh,ambil yang jernih.
(macam basuh beras pulak,kan?)

4 comments:

prejudis said...

eye on malaysia bukan roller coster

ochs widdle said...

eye on malaysia tu sebenarnya gondola.

sinonimnya adalah di atas dan di bawah.mungkin rollercoaster lebih mencabar.

ochs widdle said...

eye on malaysia tu sebenarnya gondola.

sinonimnya adalah di atas dan di bawah.mungkin rollercoaster lebih mencabar.

ochs widdle said...

eye on malaysia tu sebenarnya gondola.

sinonimnya adalah di atas dan di bawah.mungkin rollercoaster lebih mencabar.