Tuesday, July 19, 2011

Ekspedisi Gunung Ayam, Kelantan Part I

finally, im back safely.
dan sampai dari kelantan ke shah alam jam 1.30 pagi.
6.30 dah bangun pergi kerja dengan gaya berjalan yang macam penguin.
but, this muscle ache walaupun agak perit it's relief the pain of my life.
macam segala sakit dalam hidup semuanya aku cicirkan dalam perjalanan ke puncak.
mendaki ke gunung ayam adalah perlu untuk mendaki ke gunung baha dulu.
trick dan motivation yang kawan-kawan bagi memang thrill bagi aku.
walaupun nak give up banyak kali, tapi masih boleh sampai ke puncak.

dan bila orang tanya kenapa aku pergi mendaki?
yang jelas-jelas keluar dari zon selesa.
jujur aku tak reti nak jawab apa.
just to discover my limits, or
as a challenge to myself, or
to reach the peak and enjoy the view, or
enjoy the journey to the peak, the flora and fauna.
haha.seryesly tak ada jawapan yang jelas sebenarnya.
tiada spesifik.

ada satu quote yang aku jumpa kat tshirt yang di jual kat atas kem baha,atas air terjun stong.
tapi sedih.tak dang nak beli.tak de size.plus,tak de duit jugak.T_T

"Climbing is activities that requires you to be fit, mentally in control, patient and accepting of failure-it bring out your best and your worst"

gambar akan upload kemudian.

No comments: