Thursday, December 23, 2010

junk

things happen for a reason.
aku suka kemusnahan dan kehancuran yang akan diakhiri dengan benda-benda yang sweet dan happy ending.
and i don't like the vice versa version honestly.
sebab kan.kadang-kadang, pengalaman yang sedih dan dasyat itu adalah guru yang hebat to train people become wiser and not doing their mistakes again and again and again and again.
tapi due to some cases.yang macam sengaja ulang untuk cari gaduh.itu cerita lain.

tapi.apa-apa pun.
first and foremost.
aku nak belajar bersyukur dengan hidup yang aku ada.
tak kisah lah cacat macam mana pun.
comot kotor rabak macam mana pun.
aku sedang belajar bersyukur dan menerima yang kehidupan aku sememang yang semacam ini.
dan tak perlu rasa terlalu rendah.
tak perlu membanding kesempurnaan hidup orang lain.
you have no idea what their journey is all about.

tekun dan gigih dan yakin
untuk berdiri dengan sendiri.
bukan tak boleh.
tak ada benda yang mustahil.
be confident baby.

jiwa.
kau cuma perlu hidup dengan senyum yang kau ada.
kau jinjing merata.
dan aku tak rasa kalau kau buang segala sifat-sifat busuk yang ada dalam itu
kau akan di tolak.
tak mungkin.dan tak akan.
ini rasa aku.



No comments: