Tuesday, November 10, 2009

the fear


dalam format menjaga hati kawan-kawan.
mungkin kita tak perlu riak untuk tampil segala kemewahan yang kita ada
dengan hasil kikisan dari serahan badan.
motif.umpamanya kawan-kawan itu tak mampu kot peroleh kemewahan yang di bobrok-bobrok kan itu.
haiya kawan.
usaha sendiri itu lebih bernilai taw dari permata yang di peroleh dari hasil kerja keji.
tak perlu bangga atas setiap perkara dosa.

ya.aku ini juga bukan malaikat yang sempurna segala sisi.
aku juga punya dosa yang tinggi dan tidak terhitung.
jadi aku tak bangga sama dosa-dosa aku.
tak perlu pamer.
cukuplah aku simpan sendiri untuk di muhasabah.
ia begitu malu dan busuk untuk di tayang-tayang.

aku tahu setiap manusia itu ada kelemahan sendiri.
sedang jika kelemahan itu di buat-buat untuk kelihatan lebih menarik bagaimana?
sedang kau tahu segala hukumhakam.
jelasnya kau bukan jahil.
tapi kau berbangga berlaku jahil.
kasihan kan.

aku juga tidak mulia.
tapi aku ada juga selitkan kau dalam setiap doa.

moga kau kenal diri kau sendiri.
bukan diri yang di pinjam tuhan,yang cantik jelita persis bidadari itu.
yang hakiki nya kita ini dari tanah yang levelnya sama saja.
tanah yang kotor dan berlumuih itu.
itulah kita yang sebenar.

aku masih sayangkan kau kawan.
come on-lah.

No comments: