Tuesday, January 8, 2013

Percubaan

azam tahun baru tahun ini agak besar
malu nak heboh
takut tak ke mana.

cuma boleh berdoa dan berusaha dengan  keras supaya apa yang aku impi berjaya.
if dah berjaya.baru boleh beritahu kot.

percubaan pertama menulis di tahun 2013.dan percubaan mengubah diri sempena usia separuh abad.


# 1
percubaan untuk kurangkan mengomel dan banyakkan bersyukur.
walaupun aku buat blog ini ala-ala tempat mengadu,
tempat meluah rasa-rasa yang tak terkeluar pada manusia biasa
tapi aku tahu, aku sepatutnya kena mengadu pada siapa.

# 2
percubaan kedua. mengubah habit clumsy, uncoordinated movement dan perangai selalu terjatuh walaupun
lantai tak goyang.walaupun susah.tapi tetap aku akan cuba.benda ini terjadi sedari kecil.aku tak tahu lah ia satu penyakit or what.aku juga tak tahu whether ia boleh diubah or not.yang penting aku cuba.

# 3
percubaan ketiga, mengubah sikap malas.haha.aku tahu semua orang ada sikap malas.level malas setiap individu itu yang nyata berbeza.bila sakit, mesti macam malas-malas.kadang-kadang tahu buat segala benda, tapi bila malas itu datang.apa benda pun tak akan terhasil.

to be continue..

No comments: