Sunday, August 26, 2012

raya enam


aku bukan sufi
yang mampu nak kawal segala emosi
tapi tak ada lah aku nak hambur segala emosi pada orang lain

sakit, bukanlah alasan untuk sakitkan hati orang lain.

tak mengapa di benci makhluk.
jangan dibenci Tuhan

hilang satu kawan
bukan bermakna aku dah hilang harapan untuk hidup


serabut kau, jangan terkesan pada orang lain
hidup aku dah cukup serabut dengan masalah orang keliling yang pelbagai.
aku bukan teguh sangat pun untuk kuat setiap masa
cukup masa, meledak jugak

life is too short
adalah perlu untuk enjoy setiap moment dengan indah
walaupun dengan pelbagai perkara yang tak indah
tenang.
aman.
dan jangan sakitkan hati orang.
sebab kita tak tahu berapa lama lagi kita akan hidup

let go benda yang dah lepas.
refreshing a life with positive words, and of course zikrullah.


terima kasih untuk setiap perkara
dosa sabar ini sudah tidak mampu dikendong.
aku masih ada Tuhan aku.
berkuatlah.


maaf.

No comments: