Monday, August 31, 2009

31 adalah hari cuti

keluar malam semalam bukan nak pergi sambut-sambut merdeka sangat pun.


hampir pukul 11,
deruman kenderaan mat rempit,mat kereta,mat basikal,mat skuter semua keluar kampung.
menyalak-menyalak bunyi ekzosnya.bingit.
yelah.kau saja-lah ada kenderaan hebat kan.


semalam i jadi uptown girl.
mungkin sebab pergi uptown.
sungai petani sudah ada uptown woh.silalah tahu.
dan semalam juga agak sangat ramai orang dan sekatan jalanraya.
well.orang tak salah tak payah nak cuak kot.polis je pun.
tapi siap bawak hanjeng besar size xxl jalan-jalan tepi mapley.
nahaslah tokan-tokan yang sedang berurusniaga kat mapley tu sambil minum tehtarik dan roti canai.

dan semalam juga,
aku cuba kawal diri dari beli bunga api dan mercun segala.
walaupun ia membakar duit,tapi ia mengembalikan aku ke kenangan era zaman aku darjah 2,3 dulu-dulu.
nantilah.
agak-agak semangat raya aku sudah menggebu-gebu,
nanti aku beli lah.
(ayat sedap kan hati)

semalam sangat ramai orang.dan tak ramai pun yang pakai mask.
yang pakai macam masked rider adalah kot.


semalam makan-makan di sini.
liverpool+burger=anfield burger.
enak juga lah.
mengisi perut yang lapar,akibat berpuasa malam.

btw.sekejap saja sudah masuk bulan baru.
lagi seminggu lebih-lebih genap tahun keseterusnya.
love..u'll never walk alone..tahu?

4 comments:

Aizuddin Jaafar said...

please khairunisa! janganbuat begini ok. Family kita wajib semuanya Man Utd!

ochs widdle said...

tapi..

saya cuma makan burger je..





(haih,mcmana tersasul liverpool plak nih..)

nunu said...

me gunners!

Tok Selampit said...

Kalau u'll never walk alone, memang kita satu geng.