Monday, July 6, 2009

masa,jarak dan waktu yang cemburukan kita

kita masing-masing sibuk sama dunia sendiri
kau bersama dunia yang kau pilih
dan aku bersama dunia yang aku pilih
dan kita masih sama-sama teruskan hidup dengan cara yang tersendiri,
tanpa abaikan perasaan pada jiwa masing-masing.
mungkin kadang-kadang terabai apabila terlalu jauh di dalam jarak dan waktu.
maafkan aku.
masa tak mahu berhenti untuk izinkan aku menatap kau buat sekalian kali.
jarak yang sentimeter nya amat mencederakan mata
kenapa keadaan kritikal selalu cemburukan kita
aku tahu dunia ini bukan selalunya indah
ini jalan yang kita pilih
dan ia masih dalam perjalanan
perjalanan jauh memang membosankan
melihat burung terbang kuak lentang tapi sedang kita masih terperangkap dalam peruk
aku rindukan masa dan waktu bebas kita dahulu
aku rindu olesan jemari kamu di wajah ini

No comments: