Thursday, October 9, 2008

dosa


aku rasa mahu sepanjang tahun itu ramadhan.boleh ke?
biar di penjara syaitan-syaitan jahat itu.
syawal ini.aku rasa berat sungguh punggung mahu tunai ibadat.
tak kan mahu taat bermusim
nanti ditimpa bala tidak kira bulan

aku rasa syaitan-syaitan tu diberi makan sewaktu dipenjara.
keluar saja sudah gemuk
lalu kuat bekerja
lagilah pergi menggoda aku
yang kekenyangan ni
pasti lah aku tewas

aku suka ramadhan
walau tarawikh tu boleh dikira dengan sebelah jemari
tapi hasilnya perut ku sentiasa langsing
dan berat badan pun menyusut dengan hebat

walau masih tak capai berat badan idaman
tak mengapa
kerana usaha tangga kejayaan
mana tahu berjaya jadi gadis idaman
"gadis kurus berbuah dada besar"

janganlah buat-buat terbeliak mata
masa tu aku jalan tak pandang bawah dah
kira minit mata terpegun
padan muka mereka yang kesepian

bila ramadhan
aku ada alasan untuk tak pergi gym
sekarang
aku sedang berkira-kira apakah halangan yang melintang
yang buat aku terperap dalam bilik
dari berlari menghirup angin petang gunung jerai

kesimpulannya
sesungguhnya syaitan itu maha jahat

6 sisolle:

prejudis said...

usaha tangga kejayaan lawan setan xnak pulak?huhu

ochacha said...

err.hahahaha
setan panas.
aku dibuat dari salji
aku kan snow white

prejudis said...

kau kan superman.lala.
buangla word verify ko 2.. menyampah k

ochacha said...

aku perempuan la weyh!

prejudis said...

yelah..awak ke yg cute yg bawak adik masa pelancaran buku ahmad kamal???

ochacha said...

syhhh.


ada yang kena tamparan manja kang sat lg nih.

There was an error in this gadget
 

Template by Suck my Lolly