Wednesday, August 27, 2008

dan satu minit terus berlalu

manusia selalu pun tidak akan puas..
sentiasa lapar dan pasti makan dan makan dan makan
dan kalo puas pun pasti muntah
dan perut pun makin sebu

bau busuk dalam hati
tutup dengan longgokan baju pun
akan terhidu juga satu masa
ye..aku ada terhidu
awas lah

huhu.
manusia paranoid.
with destructive minded

im not a goodstoryteller
even about myself


aku lah si pemalu,sebenarnya lebih kepada pemerhati yang senyap
macam buaya..
tunggu mangsa untuk jadi santapan
gagah dan tak kan merengek kelaparan

dan cerita hidup yang sadis selalu pun akan jadi tontonan ramai
dan aku masih menunggu
kalau2 bintang itu sudi menyinar untuk aku
duduk di atas awan bukan selalu pun selesa
berdepan dengan manusia yang bermuka-muka
atas kepentingan sendiri
dan digunakan pada masa tertentu
dan hanya atas urusan-urusan tertentu
wajah sudah dikenalpasti
awas lah

bila wilayah aku diracik
aku sedikit tercabar
permainan manusia
memang bodoh
dan hari2 aku akan dipenuhi dengan sumpahan
kerana tak penuhi tuntutan mereka.
peduli lah.hidup aku.
kenapa perlu berarak untuk sesuatu niat yang murni



dan tak ramai pun akan bertanya
samaada aku masih boleh menjalani hidup dengan aman lagi atau tidak

dan setiap propaganda manusia fikiran kecil itu berjaya aku patah kan dengan semangat yang aku pupuk sendiri atas kerjasama sang kekasih.

hah.terimakasih la.
janganlah segan nak datang kembali.

dah habis da carutan untuk hari ini dan semalam.sekian

1 sisolle:

prejudis said...

rupenya,baru aku sedar. kau bukan sang panda..kau sang buaya. OMG

There was an error in this gadget
 

Template by Suck my Lolly